Riga resan..

Nu när jag äntligen sitter här ska jag passa på att berätta om riga resan..

allt började fredagen.. på förmiddagen åkte vi och växla pengar och sådär... åkte hem till mig och åt. sen åkte vi mot bussterminalen... haha nyfickna som ja o jenny e sätter vi oss längst fram för att se allt före alla andra.. haha... iaf sen när vi va framme vid båten.. skynda vi oss in.. jag och jenny fick en egen hytt och de andra dela.. vi fixa och sådär.. sen gick vi och checka läget.. sen hade de såhär "öppningsgrej" .. då hade de musik quiz... hahaha.. ja o jenny va med på den, men vi skrev carinas namn.. haha hon ba aja visst, ni kommer ändå inte vinna.. Hahaha.. vi fick tredje pris och hon fick gå upp.. haha.. vi fick choklad.. gott gott.. sen gick jag och jenny runt. .. träffade på en svensk kille som visades vara våran granne på båten.. haha.. han va så full så han ville ha hjälp till sin hytt och så snälla som vi e hjälpte vi han..

den dagen fick vi massa nya vänner :) .. snälla och konstiga.. haha..

Sen när båten va framme i riga gick vi direkt till vårat hotell... där träffa vi linn m.m... haha tjockis hon vaa.. (gravid) .. Haha vi vecka runt lite i staden.. mitt första intryck av staden var att de va väldigt fattigt.. husen var inte alls som ii sverige.. de va slitna och trasiga.. men men.. iaf.. kvällen blev lugn.. vi åkte hiss upp och ned.. ned och upp.. vi blev bjuda på fest men tacka nej.. haha.. ;P .. bara för de va player.. bjöd typ hem flera tjejer varje timme.. haha..

istället köpte vi gottigiott och satt och chilla .. najjs ;D.. vi like it when we chillar .. haha..

andra dagen vaknade vi skapligt.. gick ned och åt frukost.. buffee.. fyfan va vi moffa.. skit gott.. fanns allt du kan tänka dig.. ;D... haha vi gick upp, fixxa oss och sen ut till stan.. köpte ej sy mycket faktiskt.. de vi köpte får bli en hemlighet ;D .. haha sen på kvällen runt typ halv 1.. beställde vi pizza.. hahaha.. den kom väl runt 1.. sen gick vi och la oss..

sista dagen i riga vakna vi tidigt.. åt frukost.. fixa och packa och checka ut.. vi gick till en marknad.. där köpte jag BH:ar, parfym och ett par solbrillor.. de va massa saker där.. eller egentligen inte.. de va mest frukt och sånt.. asså ni skulle sett tomaterna där.. om ni tycker våra e stora ska ni se deras.. OUFFFFFFF!!! hahah...

Vi gick sedan tillbaka och sen till båten.. den här gången fick vi dela rum med jessi och nicke också.. de gick väl bra.. lite tjaffs men vad gör det om hundra år.. hahaha...

Vi gick runt lite.. de va en sån till sån där öpnningsgrej.. quiz.. jag och jenny va med igen.. vi skrev våra namn.. hahaha va tror ni händer? Tredje pris " JHÄNNI JOHÄNSÅN OCH SOFIA ZITTERLOND" hahahahaha.. fyfan va vi asg... de satt massa killar bredvid som ba busvissla och allt.. hahahaha..

senare gick vi runt lite mer jag och jenny.. vi kolla runt allt.. haha.. taxfree och köpte allt.. vi skulle till och med till spelrummet och spela, men de tog ba svenska pengar och vi hade ba lettiska.. haha typiskt..

iaf vi gick till tango baren.. hahaha.. VI SJÖÖNG KARAOKE.. JAG OCH JENNY! tro de eller ej.. haha vi sjööng... bRa vibrationer och sommaren är kort.. ahahaha... ohhde va det roligaste men de pinsamaste jag gjort på länge hahahahaha... :D ..

sen från ingenastans de kom en tjockis till oss och ba " hI jenny and sofia.. " och vi svarar helt chockade " how do u know our name :S ? " HAhaha. han ba " YOU SING KARAOKE " Hahahahahahhahaha.. fyfaaan va vi skrattade och skämdes.. hahahahahaha..

senare typ runt 11.. gick vi till disco ... då kmr en kille och  ba " you and I  dance ? " hahaha.. ja ba noo .. haha han blev skit ledsen stackare ;P.. 10 min efter jag och jenny står mitt på dansgolvet och dansar mest av alla.. haha a.. tro det eller ej.. JAG MITT I DANSGOLVET OCH DANSAR.. hahahahaha.. de va riktigt kul iaf..

vi va typ uppe till 6.. och sen kom vi upp vid 8.. vi va helt segaaa.. men va ska man göra.. erik kom förbi sen när vi hade gått ur båten för att hämta sina glajjor.. haha..

haha bussen va seg hem.. tror vi alla sov ... hahaha.. men iaf..

detta var en otroligt kul resa.. detta skulle ja lätt göra om.. iaf kryssningen.. hur jävla kul som helst.. och hur många nya vänner som vi fått på bara en helg.. de hände såp mycke mer än va jag skrev men orkar ej skriva allt ;D.. hahaha...
 

PUSS PÅ DENNA HELG <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0